V.V. IJmuiden 1 (zaal) - V.E.W. 1 (zaal) 5-3 (rust 1-1)

12 november 2022 8:00

René van der Plas - www.vvijmuiden.nl © 12-11-2022

8e speelronder, 4e klasse 03

In de 8e speelronde speelde V.V. IJmuiden 1 (zaal) wederom een thuiswedstrijd in het Polderhuis in Velserbroek. De wedstrijd werd gespeeld op 11 november om 21:05 uur. De jongste spelers van het vlaggenschip kwamen met lampion en zakken vol met snoepgoed de kantine in bij Rinus Otte en na het zingen van het gebruikelijke Sint Maarten-repetoire was het tijd om om te kleden en voor te bereiden voor de wedstrijd tegen het Heemsteedse V.E.W. V.E.W 1 (zaal) is net als V.V. IJmuiden 1 (zaal) een middenmoter. V.E.W. staat overgens voor Volhardt En Werkt en werken dat moesten de gasten.

De wedstrijd werd vanaf het begin af gedomineerd door V.V. IJmuiden. In de 2e minuut ging een schot van Luuk van Velsen net naast. In de 6e minuut deed V.E.W. wat terug en schoten zij op de paal. Maar gelegenheidsgoalie Nick van der Meer keek de bal naast. Daarna in de 8e minuut een goed schot van Mathijs Veltman, die beter had verdiend. En gelijk in de counterattack was er een grote kans voor V.E.W.. Daarna in de 10e minuut werd het 1-0 voor V.V. IJmuiden via een goal na een mooie actie van Mathijs Veltman. V.E.W. deed aan het eind van de 1e helft nog wat terug en maakte gelijk 1-1.

Daarna na de rust in de 7e minuut van de 2e helft 2-1 via Mathijs Veltman en kort daarna in de 11e minuut een schitterend doelpunt van Daan Heijnemeijer na een mooie passeerbeweging. 3-1 dus. Maar de koek was nog niet op. Via een een hard schot van Justin Balm werd het 4-1. V.E.W. deed daarna nog wat terug, want zij gingen hun keeper als veldspeler gebruiken in de de laatste minuten om toch nog minimaal een puntje mee te nemen naar Heemstede. 4-2 maakten de Heemstedenaren. Daarna was het wederom Mathijs Veltman voor de 5-2. V.E.W. ging het in de laatste seconden via hun goede keeper toch nog proberen en de keeper van V.E.W. maakte net voor de zoemer de 5-3.

Daarna was het gelijk op naar het bier, waar een grote groep bijeen was om de 3e helft te vieren. Het was gezellig druk in de kantine bij Rinus Otte. Een aantal supporters ging naar het feest bij VSV en de rest ging tijdig naar huis.

20221111_214125.jpg

Foto boven: Julian Jansen en verderop Daan Heijnemeijer te midden van de spelers van V.E.W. 1 (zaal).

20221111_214135.jpg

Foto boven: Julian Jansen gaat inspelen, Luuk van Velsen biedt zich in de spits aan en even verderop ook Daan Heijnemeijer.

20221111_214142.jpg

Foto boven: V.E.W. heeft de bal en V.V. IJmuiden schakelt om.

20221111_214215.jpg

Foto boven: Mathijs Veltman met één van zijn vele acties.

20221111_214217.jpg

Foto boven: De keeper van V.E.W. kreeg 5 doelpunten om zijn oren, maar zou in de laatste seconde ook de 5-3 aantekenen. Daan Gravemaker gaat rechts op de foto voor een actie.

20221111_214219.jpg

Foto boven: Daan Heijnemeijer is helemaal in controle met de bal, Mathijs Veltman biedt zich aan voor alweer een aanval.

20221111_214230.jpg

Foto boven: Julian Jansen met een actie, maar omringd door veel spelers van V.E.W. 1.

Het team bestaat uit de volgende spelers:
  • Justin Balm
  • Stan Eeftin
  • Daan Gravemaker
  • Mike van der Gaag
  • Noud Hamers
  • Julian Jansen
  • Mathijs Veltman
  • Nick van der Meer
  • Jeffrey Prinsse
  • Barry van Schagen
  • Luuk van Velsen