Odin '59 JO14-2 - VV IJmuiden JO14-1 (3-1)

29 oktober 2022 17:30

Dunja van Bannink

Met een bijna zomerse temperatuur en uitzicht op slot Assumburg was het vanmorgen prima toeven op veld 2 bij Odin '59 te Heemskerk. Lekker muziekje op de achtergrond... pfff (inside joke). De jongens troffen vandaag de JO14-2 en stonden klaar om er een leuke wedstrijd van te maken. De ploegen bleken in de eerste helft zeer aan elkaar gewaagd. Het ging aanvallend over en weer en er werd lekker gevoetbald.

Bij IJmuiden ontbrak het soms wel aan communicatie onderling en dat had geregeld effect op de effectiviteit van een aanval. Mooie passes die niet aankwamen, terugspeelballen die laat opgemerkt werden. Odin was in dat opzicht scherper en zij beloonden zichzelf na 20 minuten met een openingstreffer. Ook de tweede treffer viel aan Heemskerkse zijde. Toch bleef IJmuiden ook gevaarlijk en vonden zij weer aansluiting via een mooi doelpunt van Thom. De assist kwam van Daan.

In de tweede helft begon het wat saai. Over en weer wat slordigheden en weinig overtuiging in aanvallend opzicht. De verdediging moest wel flink aan bak naarmate de speeltijd vorderde en Odin wist nog eenmaal door te breken, met als gevolg de 3-1.

Kleine dissonant in de wedstrijd die eigenlijk heel sportief verliep was een fikse overtreding op Jayden. Dat leverde de overtreder een rode kaart op, op verzoek van zijn eigen coach. Het was blijkbaar niet zijn eerste keer. Ook was er een speler erg verbaal bezig. Klein smetje op een verder sportieve wedstrijd. De 3-1 was uiteindelijk ook de eindstand. Volgende ronde nieuwe kansen!
Bron: https://www.facebook.com/groups/107399713062893/

Lees meer over: