V.V. IJmuiden MO13-1 - S.V. Geel Wit'20 MO13-1 0-4 (rust 0-3)

12 november 2022 12:00

RenΓ© van der Plas - www.vvijmuiden.nl Β© 12-11-2022

3e ronde 2e klasse (2e fase) 06

VV_IJmuiden_MO13-1_-_SV_Geel_Wit_20_MO13-1_12-11-22_0-4.jpg

Op zaterdag 12 oktober 2022 kwam V.V. IJmuiden MO13-1 in actie voor de 3e wedstrijd in de 2e Klasse 06 (2e fase). Het team getraind door Merel Haasnoot en Tirza Bouwmeester kreeg bezoek van S.V. Geel Wit'20 MO13-1 uit Haarlem.

De meiden van V.V. IJmuiden MO13 begonnen de 2e fase erg sterk met een 6-1 overwinning op DSS MO13-2, maar vorige week werd in de 2e speelronde met maar liefst met 7-2 verloren tegen Koninklijke HFC MO13-1. De wedstrijd tegen KHFC werd gespeeld tegen iets oudere meiden, dus het verlies is goed te verklaren. De doelpunten werden gescoord door Lenne Nelis (2x) met een assist van Selin Karateke.

S.V. Geel Wit'20 MO13-1 ging voor het fluitsignaal van scheidsrechter S.J.C. 't Hart aan de leiding met 4 punten uit 2 wedstrijden en V.V. IJmuiden MO13-1 stond na 2 wedstrijden op de 5e plaats met 3 punten uit 2 wedstrijden. Bij het beginsignaal was het al duidelijk dat Geel Wit'20 een bak met dispensatie speelsters had open getrokken. Er stonden 3 à 4 speelsters in het veld bij Geel Wit'20 die 1 of 2 koppen groter waren dan onze meiden. Toch lieten onze meiden (onder aanvoering van aanvoerder Aimée Rodriquez) zich niet ontmoedigen, maar kwamen ze er bijna niet door heen. Lenne Nelis en Selin Karateke probeerden het wel heel erg moedig en ook Britt Zuidweg stond erg goed te keepen. Na een minuut of 10 brak ook het zonnetje lekker door en werd het erg aangenaam langs de de lijn. De meiden stonden op dat moment al met 0-2 achter. Geel Wit'20 wisselden de dispensatie spelers helemaal niet. Met de rust stond het 0-3 voor Geel Wit'20.

Na de rust dacht het massaal aanwezige publiek (zelfs de gehele familie Gunneman was aanwezig -alleen moeder Gunneman ontbrak-), dat Geel Wit'20 met de ruime voorsprong van 0-3 de dispensatie spelers wel zou wisselen. Dit gebeurde niet en coach Antoon Nelis ging verhaal halen bij de goed leidende scheidsrechter Sam 't Hart en bij de coach van de bezoekers. Antoon Nelis gaf aan dat het wel zo sportief zou zijn om ook de dispensatie spelers te laten rouleren. Immers, deze wedstrijd is V.V. IJmuiden MO13-1 tegen Geel Wit'20 MO13-1. Als Geel Wit'20 MO13-1 tegen onze MO15-1 of MO15-2 zou spelen, dan zouden ze dik verliezen. Het argument van Geel Wit'20 was dat als je Lionel Messi of Cristiano Ronaldo in je team hebt, je deze ook niet gaat wisselen. Een belachelijk argument en een grote dooddoener bovendien.

De tweede helft konden onze meiden zich meer instellen op de tegenstander. Alleen was het leeftijdsverschil op bepaalde posities te groot. Onze uitstekende keeper Britt Zuidweg werd in de 2e helft nog 1 keer gepasseerd. En de eindstand was 0-4. Als Geel Wit'20 op deze manier kampioen wilt worden okay, maar e.e.a. gaat niet op basis van sportiviteit. De overwinning van Geel Wit'20 heeft veel meer cachet gekregen, als zij de dispensatie spelers meer hadden gewisseld en ook hun wissels die jonger waren dan 13 een kans te geven.

De volgende meiden stonden op het wedstrijdformulier en hebben gevochten als Leeuwinnen:
  • Britt Zuidweg
  • Fleur Otte
  • Nina Kunkeler
  • Aimée Rodriquez ©
  • Kathlynn Kamstra
  • Quinty Hering
  • Djena Rook
  • Carlijn Korf
  • Evi 't Hart
  • Zeliha Demir
  • Jamila Aboutouy
  • Linn Hoek
  • Lenne Nelis
  • Selin Karteke

De coaching werd gedaan door Antoon Nelis & Ahmet Karateke. Het team wordt getraind door Merel Haasnoot & Tirza Bouwmeester en Britt Zuidweg wordt als keeper getraind door Frank de Haan.

Volgend weekend zaterdag 19 november 2022 is de 4e wedstrijd in de 2e fase. De tegenstander is dan S.V. Hillegom MO13-1.

V.V. IJmuiden MO13-1
staat momenteel 6e in de stand met 3 punten uit 3 wedstrijden. De tegenstander van volgende week vinden we op de ranglijst terug op de 5e plaats met 3 punten uit 2 wedstrijden

De wedstrijd tegen S.V. Hillegom wordt gespeeld op Sportpark De Zanderij, Van den Endelaan 7, 2182 ES Hillegom en de wedstrijd begint 's morgens om 08:45 uur. Een lekker aanvangstijdstip op de vrije zaterdag!
Bron: https://www.vvijmuiden.nl/1/217/vv-ijmuiden-mo13-1---sv-geel-wit20-mo13-1-0-4-rust-0-3/

#vvijmuidenJeugd #vvijmuidenMO13-1