V.V. IJmuiden officieel partner van A.F.C. Ajax

14 september 2023 17:00

René van der Plas - www.vvijmuiden.nl © 14-09-2023

Op zondag 10 september 2023 bezochten voorzitter Nathánaël Korf en Hoofd Opleidingen Mike Finch betaaldvoetbalorganisatie A.F.C. Ajax en meer in het bijzonder de Ajax Coaching Academy.

V.V. IJmuiden is continu in beweging en daarnaast is de zaterdagvereniging bezig om naast de familiare sfeer ook op voetbalgebied stappen te maken.

De velden op het mooie Sportpark Schoonenberg aan de Tolsduinerlaan in Velsen-Zuid werden afgelopen seizoen al aangepakt en vorig jaar was de realisatie van het kunstgrasveld een feit. Maar daarmee zijn wij er als voetbalclub nog lang nog niet. We proberen onszelf elke dag te verbeteren en we trachten daarbij ook om de vereniging sportief op een hoger plan te krijgen.

De randvoorwaarden om het niveau te verbeteren horen daar uiteraard bij, maar primair gaat het om de spelers / speelsters en degenen die voor onze jeugd de trainingen verzorgen. Op een hoger niveau spelen betekent in de praktijk dat de spelers / speelsters ook betere en meer gerichte individuele en collectieve trainingen moeten krijgen.

Één van de taken van Mike Finch als Hoofd Opleidingen is om te zorgen dat het niveau van de voetballers, voetbalsters en trainers steeds beter wordt. Hiertoe zorgt hij elk jaar dat de trainers bij V.V. IJmuiden de gelegenheid krijgen om een cursus te volgen. Daarnaast is Mike in het bezit van groot netwerk in de voetbalwereld, waardoor hij snel kan schakelen. Mensen kennen en goede contacten hebben in de voetballerij zijn essentieel om verder te komen, het spelersmateriaal beter te maken en  om uiteindelijk de club verder (door) te ontwikkelen.

Dit is een continuproces en Mike Finch is in samenwerking met zijn team van coördinatoren, de trainers en uiteraard onder toeziend oog van het bestuur elk seizoen bezig om de club vanuit de technische hoek verder te optimaliseren.

Zo ook afgelopen seizoen en deze zomer. Mike heeft deze zomer geïnvesteerd in de relatie met A.F.C. Ajax, omdat dit voor V.V. IJmuiden een mooie kans zou bieden. Na heel wat gesprekken en het doorlopen van de pilot bij de Ajax trainersacademie door Evert de Ronde jr., mag V.V. IJmuiden zich sinds zondag 10 september 2023 officieel partnerclub van Ajax normen. Daardoor is Evert de Ronde nu door het technische kader doorgeschoven als hoofdtrainer van het 2e team van V.V. IJmuiden.

"We zijn hier heel trots op! Naast mooie opleidingskansen voor onze trainers, krijgen onze talenten zo eerder een kans om ontdekt te worden", aldus voorzitter Nathánaël Korf. Afgelopen zondag was hij samen met Mike Finch afgereisd naar de Ajax voetbalschool om het contract te ondertekenen.

Het eerste dat de trainers gaan merken is dat een door het technisch kader geselecteerde groep binnenkort een opleiding gaat volgen aan de Ajax voetbalschool. "Dat alleen al, is natuurlijk geweldig".

V.V. IJmuiden was overigens niet de enige club die op deze bewuste zondag een officieel samenwerkingsverband met Ajax aangaat. Ook AS'80 uit Almere-Stad en A.S.C. uit Oegstgeest tekenden op 10 september de officiële samenwerkingsovereenkomst. De genoemde clubs wensen wij dan ook veel succes in hun samenwerkingsverband met de recordkampioen van Nederland.

1000037591.jpg

Foto boven: Mike Finch houdt zijn presentatie ten overstaan van de toehoorders.

1000037587.jpg

Foto boven: Mike Finch legt de aanwezigen zijn (voetbal)verhaal uit.

1000037590.jpg

Foto boven: Nathánaël Korf en Mike Finch buiten op de Toekomst bij het hoofdveld. Rechts op de achtergrond zijn de contouren van de Johan Cruijff Arena nog zichtbaar.

1000037589.jpg

Foto boven: Symbolische foto met nummer 23, het jaar dat A.F.C.Ajax uit Amsterdam en Voetbal Vereniging IJmuiden uit Velsen-Zuid de officiële samenwerking aangingen.

1000037588.jpg

Foto boven: V.V. IJmuiden-preses Nathánaël Korf en Hoofd Opleidingen Mike Finch bij de ondertekening van het document.

1000037585.jpg

Foto boven: Voorzitter Nathánaël Korf en Mike Finch met het Ajax-shirt met het opdruk "V.V. IJmuiden 23".

1000037586.jpg

Foto boven: V.V. IJmuiden voorzitter Nathánaël Korf en Hoofd Opleidingen Mike Finch met in hun midden Sander Middelbeek (docent Ajax Coaching Academy).

1000037584.jpg

Foto boven: Mike Finch (op de rug gezien), Nathanael Korf en Sonny Silooy (docent Ajax Coaching Academy) in gesprek.

0eae36fcabbf034f9b3c488ca238e3ab.png

www.ajax.nl

vvijmuiden.jpg
www.vvijmuiden.nl
V.V. IJmuiden meer dan voetbal!

Bron: https://www.vvijmuiden.nl/463/505/vv-ijmuiden-officieel-partner-van-afc-ajax/

#vvijmuiden