V.V. IJmuiden 1 - R.K.V.V. Velsen 2 (zondag) 2-2

14 februari 2024 8:00

René van der Plas - www.vvijmuiden.nl © 14-02-2024

Op dinsdag 13 februari 2024 speelde V.V. IJmuiden 1 een oefenwedstrijd tegen R.K.V..V. Velsen 2.

Aangezien V.V. IJmuiden 1 twee weekenden vrij is speelde de formatie onder interim-coach Kelly Meijboom een oefenwedstrijd tegen R.K.V.V. Velsen.

De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Mike van der Vlis en werd gespeeld onder natte en druilerige weersomstandigheden.

R.K.V.V. Velsen scoorde direct door een goed lopende aanval van de gasten uit Driehuis. Velsen 2 dat uitkomt in de zondag reserve hoofdklasse A in district West I heeft een goede ploeg en staat na 13 wedstrijden met 31 punten op een mooie 2e plaats op de ranglijst. V.V. IJmuiden begon in het eerste deel van de 1e helft behoorlijk slap en scoorde Velsen 2 na 5 minuten de 0-1. Uit een dekkingsfout van V.V. IJmuiden ontstond ook de 0-2. Het team van Ismael Karatas was scherper dan de gastheren. Daarna was V.V. IJmuiden wakker en begreep het team dat er uit een ander vaatje getapt moest worden. Vlak voor rust maakte Mathijs Veldman de aansluitingstreffer en gingen beiden teams de rust in. De 1-2 van V.V. IJmuiden gaf het team moed en met deze tussenstand gingen beide teams aan de thee.

Na de rust was V.V. IJmuiden in de 2e helft wel de bovenliggende partij. In de 2e helft maakte Daan Heinemeijer de 2-2 en er was nog een hele goede redding van V.V. IJmuiden-goalie Danny Does die 1 op 1 erg goed redde! V.V. IJmuiden had daarna nog wat mogelijkheden met afstandsschoten van Ahmed Othman, een kans van Daniël Vonk en Nick van der Woude, die de bal er bijna in kont tikken bij de 2e paal. Maar meer dan 2-2 werd het niet meer. V.V. IJmuiden kwam dus sterk terug in de 2e helft en de beide teams konden terugkijken op een zinvolle oefenwedstrijd.

Na afloop van de wedstrijd werd de verjaardag van Nico de Haas uitbundig gevierd. Zoef is 80 jaar geworden en hierbij de hartelijke felicitaties voor onze elftalbegeleider.

Zaterdag 17 februari 2024 staat er wederom een oefenwedstrijd op het programma. Dan speelt V.V. IJmuiden 1 thuis tegen SVIJ 1 en verwelkomen wij de staf van SVIJ met hun team. De wedstrijd zal gespeeld worden op Sportpark Schoonenberg. De aanvang is 14:30 uur. Komt allen!
Bron: https://www.vvijmuiden.nl/463/643/vv-ijmuiden-1---rkvv-velsen-2-zondag-2-2

#Sportpark Schoonenberg #vvijmuiden1