Terug in de tijd: V.V. IJmuiden als een stabiele 2e klasser

6 januari 2024 9:00

René van der Plas - www.vvijmuiden.nl © 06-01-2024

Een mix van oud & jong op Sportpark Schoonenberg in de jaren 80.

De aanstormende jeugd uit de A1 werd zonder problemen ingepast tussen de routiniers. De oom van Ralph Blom (trainer-coach V.V. IJmuiden seizoen 2024-2025) maakte destijds deel uit van deze selectie dat destijds steeds net niet promotie naar de 1e klasse wist te verwezenlijken.

Gerenomeerde zaterdagclubs als FC Lisse, Sparta Nijkerk, Valleivogels en Scherpenzeel waren ssteedsnet te sterk. Het beeld is thans in 2024 nog steeds dat de clubs uit de Bollensteek en de Veluwe in het Nederlandse amateurvoetbal de dienst uitmaken.

1000059434.jpg

Staand v.l.n.r.: Cor Krab, Karel Krom (trainer-coach), Nico de Haas (grensrechter), Jan Struik, Henk Renkema, Joop Herinx, Erik Jonkman, Jan van Vliet, Marcel Blom, Leo Bel, Peter "Patje" Streefland (keeper), Jack van Leeuwen & Piet Guyt (bestuurder).

Zittend v.l.n.r.: Jack Post, Pieter Bakker, René Pletting (keëper), Ton Postma, Koos de Koning, Henk Zeegers, Gerben van Leeuwen, Cees van der Zwan (fysiotherapeut / verzorger).

1000032498.jpg

V.V. IJmuiden meer dan voetbal!

#vvijmuiden1