V.V. IJmuiden JO15-1 - Rksv DCG JO15-2 (4-1)

27 januari 2024 10:30

Dunja van Banning

Deze prachtige zonnige winterochtend hervatte de JO15-1 zijn wedstrijden na de winterstop. Een nieuwe competitiehelft met vandaag, thuis op Schoonenberg, een relatief onbekende tegenstander uit Amsterdam, Rksv DCG.
Hoewel de zon en de vrolijkheid op en rond de velden niets deed vermoeden hing er vandaag toch een donkere sluier over de club. Het totaal onverwachte overlijden afgelopen week van een Ijmuiden-man in hart en nieren, scheidsrechter en drijvende kracht achter menige activiteit, Gerard Biskanter...hij werd slechts 49 jaar. Namens het team en de ouders wensen wij zijn familie, dierbaren en de club heel veel sterkte!
Ter nagedachtenis aan Gerard werd bij alle wedstrijden van de bovenbouw-jeugd een minuut stilte in acht genomen bij aanvang van de wedstrijden. Een mooi gebaar en sereen beeld.
Na de daadwerkelijke aftrap werd er direct gestreden. DCG ging er fel in en IJmuiden moest even zoeken naar een juist antwoord op deze rauwe energie. Na ongeveer een kwartier had de thuisploeg de controle weer meer in handen en mocht Mason aanleggen bij de linker cornervlag. De keeper zat er goed bij maar tikte ongelukkig verkeerd tegen de bal en zorgde zo voor een voorsprong voor IJmuiden. Met de 1-0 nog maar net op zak mocht Mason opnieuw vanaf links de corner nemen. Deze keer werkte de keeper hem wel weg maar stond Stijn op het juiste moment op de juiste plaats en benutte de rebound door scherp langs de linkerpaal binnen te tikken.
Het vertrouwen werd groter en de druk werd vergroot. Niet lang voor rust kreeg invaller Nick J de bal goed voor het doel en leek hij binnen te koppen maar de keeper redde de bal en nog voor de discussie losbarstte of de bal al over de doellijn was geweest of niet schoot Thom de bal alsnog binnen. Geen discussie meer nodig, de 3-0 was een feit.
Een leuk staaltje teamwork. En we weten allemaal, 'teamwork makes the dream work'.
Tijd voor limo!
Na rust koos DCG voor een keeperswissel. En de peptalk in de rust had hen weer even op scherp gezet want al vlot wisten de bezoekers ook eenmaal te scoren. Scheidsrechter Ed moest scherp en alert blijven want de duels waren fel en vol passie. Af en toe werd er daarbij ook wel een kleine grens overschreden. Maar gelukkig hield hij alles onder controle.
IJmuiden zat weer stevig in het zadel toen het op weg leek naar de 4-1 terwijl de vlag voor buitenspel geheven werd. Na overleg met de grensrechter keurde Ed (terecht) de treffer af en moest de thuisploeg in de herkansing. Een mooie pass op Djino vanaf de rechterflank door Nick J gevold door een strakke voorzet van Djino op Mason zorgde ervoor dat Mason toch die vierde treffer op het scorebord kon zetten voor zijn team.
Een mooie overwinning en dus een goede start. Ga zo door heren!
Dank aan de invallers Willem en Nick J. En Hans bedankt voor het vlaggen.