V.V. IJmuiden JO16-1 - H'lem K'land JO16-2 (2-3)

27 januari 2024 12:00

Dunja van Banning

Voorafgaand aan de wedstrijd stonden ook de spelers van de 016 stil bij het plotselinge overlijden van Gerard Biskanter, man van de club in IJmuiden. Fijn dat ook alle tegenstanders deze ochtend respectvol meededen. Dank daarvoor.

De J016-1 kwam vandaag flink wat arbeidskrachten tekort en daarom vielen er maar liefst 4 spelers van de JO15-1 in. Na hun eindsignaal klommen ze over het hek om een veld op te schuiven en verhuisde ik ook gezellig mee. Zij hadden in elk geval geen tijd om af te koelen...

Na de beschreven minuut stilte barstte de strijd los. En die passie ging gelijk op met het testosteron-gehalte op het veld. Met 22 pubermannen op de grasmat weet u dan genoeg. Jonge scheidsrechter Danilo mocht flink aan de bak en deed dat vanaf het begin zeer verdienstelijk. Al vlot in de wedstrijd mocht Timo aanleggen vanaf de 11 meter na een overtreding van H'lem. Hij wist deze penalty keurig te verzilveren en zette zijn team daarmee op voorsprong. Keeper Daley moest daarna flink aan de bak en werd flink op de proef gesteld maar hield zich goed staande. Met een mooie sliding wist invaller Stijn een schot op doel te voorkomen maar uit de daaropvolgende corner wist H'lem toch te scoren, 1-1.
Na hands door IJmuiden in het strafschopgebied incasseerde een speler van de thuisploeg helaas een gele kaart en mocht H'lem aanleggen voor een penalty. Deze trof doel en daarmee zetten de bezoekers de stand bij rust op 1-2.

Na rust kwam IJmuiden scherp uit de kleedkamer en wist Mo al in de eerste minuten de gelijkmaker te verwezenlijken. Die score bleef lang staan. De wind trok aan, de vermoeidheid sloeg toe, de strijd werd grimmiger door overtredingen en door uitlokking. Het leverde IJmuiden nog eens een penalty op maar die wist de Haarlemse doelman te stoppen. De punten leken gedeeld te gaan worden terwijl inmiddels de kramp toesloeg bij de invallers... Met nog slechts enkele minuten op de klok trok toch H'lem aan het langste eind met een derde treffer. Balen. Gelijkspel was verdiend geweest maar ja....zo werkt 't niet hรจ ๐Ÿ˜‰.

Tijd om op te warmen en met frisse moed op naar volgende week. Aan het arbeidsethos lag het niet ๐Ÿ’ช

onder_de_16_27.jpg

onder_de_16_27_deel_1.jpg