HBC JO15-1- V.V. IJmuiden JO15-1 0-1 (rust 0-1)

2 maart 2024 15:30

Dunja van Banning

Na een kleine voorjaars-break trok de JO15-1 karavaan op zaterdag 2 maart 2024 naar Heemstede voor een wedstrijd tegen HBC.

Helaas zonder Daan (ziek) en Djino (blessure) en met de nog immer geblesseerde Fabien langs de lijn. Rens en Jens kwamen daarom invallen.

HBC lijkt de beste papieren voor winst te bezitten, maar het leuke van voetbal is dat de bal rond is en het elke week afwachten is wie er het beste speelt of er het meeste uit de westrijd haalt...

V.V. IJmuiden speelt op het hoofdveld direct fel en krachtig en laat niet met zich sollen. De verdediging van Rens, Stijn, Jayden en Jakub is daadkrachtig en goed gesloten. HBC heeft een technisch zeer begaafde middenvelder maar hij komt niet langs onze laatste linie. En ook al spelen ze snel en goed samen bij HBC,  toch weet Ijmuiden de druk te verplaatsen naar de speelhelft van de thuisploeg.

Wenzo loopt zich een aantal keren vast in zijn aanvalspogingen maar krijgt daarbij ook eenmaal een fikse duw in de rug. Dat levert het team een penalty op. Mason weet deze te benutten door de bal onder de oksel van de duikende keeper door, in de linkerkant van het doel te jagen. En zo is de 0-1 een feit. Deze achterstand doet iets met een HBC speler en deze begint flink te sarren. Hij krijgt meerdere standjes maar blijft helaas ongestraft doorporren. Zonde want verder is het een prima strijd. Fysiek en fel maar de scheidsrechter houdt de boel goed in de hand.

De 0-1 blijft staan bij rust en ook daarna lukt het beide partijen niet om de tegenkeeper uit te spelen. Complimenten voor beiden!

Met nog zo'n tien minuten op de klok maakt één van onze jongens de ongelukkige vergissing een uitbal weg te trappen als hij onverhoopt niet in mag gooien. Spelbederf, dus geel. Balen want nu moet het team even met tien man verder. Als er na de vijf minuten straftijd een woordenwisseling ontstaat tussen de HBC grensrechter en de speler (die het veld weer in wil) en de scheidsrechter ertussen komt ontploft er een spreekwoordelijk bommetje en stuurt de scheidsrechter de speler met rood weg.

Kort daarna fluit hij af en is de overwinning een feit. Na een goed gesprek tussen de speler en de scheidsrechter liep alles met een sisser af en werd de rode kaart alsnog kwijt gescholden. Mazzel! Het blijft lastig om met een lijf vol puberhormonen rustig te blijven als je wordt uitgedaagd (ook hier speelde de plaaggeest van HBC een flinke rol) maar besef dat je altijd zelf/het team het grootste slachtoffer wordt 😇.

Na deze 'wijze raad' van de journalist wens ik jullie verder een fijn weekend en kijken we alvast uit naar de volgende wedstrijd, thuis tegen Bloemendaal. Graag tot ziens langs de lijn op het mooie sportpark Schoonenberg!

2maart.jpg

📸 Tracy Killip