V.V. IJmuiden VR1 wint Zilveren Trawler Toernooi 2022 bij de dames

27 augustus 2022 18:00

René van der Plas - Bron: www.vvijmuiden.nl © 27-08-2022

IJmuiden VR1 wint 2x van Stormvogels VR1 en speelt 2 x gelijk tegen Velsen VR1

Op zaterdag 27 augustus 2022 deed V.V. IJmuiden met zowel Dames 1 als Heren 1 mee aan het Zilveren Trawler Toernooi  bij IJ.V.V Stormvogels.

Om 11:00 uur begon V.V. IJmuiden VR1 het onderlinge treffen tegen IJ.V.V. Stormvogels VR1. V.V. IJmuiden VR1 onder leiding van coach Henk Roessink en René Aland. Het damesteam werd ook gadegeslagen door het trainersduo Wietze de Jong en Martijn Gunneman. Ook zij waren gedurende het gehele toernooi aanwezig. Het toernooi bij de dames kreeg een andere opzet aangezien het damesteam van DSS twee dagen voor het toernooi zich afmelde bij de toernooi-organisatie.

IMG-20220827-WA0018.jpg

(Foto boven: De nieuwe opzet van het toernooi -het alternatief programma- bij de dames na de afmelding van DSS)

V.V. IJmuiden VR1 speelde een uitstekende wedstrijd tegen de dames van Stormvogels VR1. Achterin stond het goed en gaf de verdediging onder leiding van Merel Haasnoot niets weg. De as werd controlleerd door Jet Kapteijn en Nuraja Aland. Centraal op het middenveld strooide Melissa Roessink continu met steekpasjes op de beide buitenspelers Tirza Bouwmeester en Fleur de Koning. Rowen Wijdoogen hield in de spits continu de voorstopper en de laatste vrouw bezig.

Al snel kwam V.V. IJmuiden via de snelle en handige Fleur de Koning op 1-0. Fleur was met haar behendigheid continu een plaag voor de rechtsback van Stormvogels en Tirza Bouwmeester kwam continu door met goede voorzetten richting spits Rowan Wijdoogen en Melissa Roessink. De 2e goal op naam van Melissa Roessink kwam echter door de as tot stand na een combinatie door het midden. V.V. IJmuiden VR1 bleef Stormvogels VR1 continu onder druk zetten. Sterre van der Sluijs zette als rechtsback continu druk en zorgde ervoor dat op rechts de linie kort stond, waardoor Tirza Bouwmeester kon opkomen. De gaten vielen echter steeds aan de linkerkant waar de immer goed wegdraaiende Melissa Roessink continue de snelle en behendige Fleur de Koning vond. Fleur de Koning en Melissa Roessink maakten beiden ook de 4-0 compleet. De continue druk van de meiden op Stormvogels en het ontregelen van het spel zorgde ervoor dat gelegenheidskeeper Robin de Bie niet veel te doen kreeg.

In de 2e wedstrijd & 3e wedstrijd kwam de dames uit tegen zondag 1e klasser Velsen. Het team van V.V. IJmuiden VR1 kwam erg goed voor de dag en wist het team van Henny Meijer 2 keer op 0-0 te houden. Deze Frits van Turenhout-uitslag (null null) was voor de meiden van V.V. IJmuiden een puike prestatie, aangezien RKVV Velsen een aantal klassen hoger speelt. Bij Velsen speelt tegenwoordig Jamie Tjho (ex-V.V. IJmuiden). Velsen komt uit in de zondag 1e klasse C (categorie A) en V.V. IJmuiden speelt komend seizoen in de zaterdag 4e klasse (categorie B). Het team van coach Roessink stond erg goed bij beiden wedstrijden en de opdrachten werden goed uitgevoerd en Velsen kon in beide wedstrijden weinig uitrichten tegen het moedig spelende V.V. IJmuiden. Wellicht dat er van de equipe van Henny Meijer van onderschatting sprake was, maar V.V. IJmuiden liet zich ook van een zeer sterke kant zien.

De 4e en laatste wedstrijd tegen IJ.V.V. Stormvogels VR1 werd een waar doelpuntenfestijn. Kwam V.V. IJmuiden eerst ongelukkig achter via een eigen doelpunt, daarna gaf het team vol gas en kon het naar hartelust combineren. Aangezien de dames van  RKVV Velsen VR1 met grote cijfers van Stormvogels had gewonnen was het voor de IJmuidense meiden zaak om veel te scoren om zo het toernooi op doelsaldo als 1e te eindigen. Na de 1-0 van Stormvogels was er geen houden meer aan en won V.V. IJmuiden VR1 vrij gemakkelijk. De einduitslag was maar liefst 1-7. De doelpunten vielen als rijke appelen uit de lucht, zodat V.V. IJmuiden VR1 het toernooi winnnend kon afsluiten.
De doelpuntenmakers namens V.V. IJmuiden VR1 waren: Lisa Stevens (3x), Fleur de Koning (2x), Mayra Balm en Nuraja Aland.

IMG-20220828-WA0023.jpg

(Foto boven: V.V. IJmuiden VR1 eindwinnaar van het Zilveren Trawler Toernooi)

De volgende spelers kwamen tijdens het toernooi in actie:

Sterre van der Sluijs
Lieke Best
Fleur de Koning
Robin de Bie
Merel Haasnoot
Thirza Bouwmeester
Nuraja Aland
Melissa Roessink
Rowan Wijdoogen