V.V. IJmuiden JO14-1 - Foresters JO14-2 (3-2)

5 oktober 2022 16:30

Dunja van Banning

De JO14-1 is lekker op dreef in de Zwaluwen-beker-competitie. Afgelopen zaterdag ontvingen zij Foresters uit Heiloo op veld 1 ... Beide teams vlogen uit de startblokken en ze bleken daarbij zeer aan elkaar gewaagd. Spannende minuten volgden.... Er hing een doelpunt in de lucht, het was voelbaar. Maar wie zou er met de openingstreffer aan de haal gaan? Meerdere keren werd er vlak naast of over de beide goals geschoten. De keepers moesten vol aan de bak. Op enig moment wist Yassin met een slim en goed gelukt hak-balletje de bal bij Thom te bezorgen die op zijn beurt Mason aan kon spelen. Hij wist de keeper uit te spelen en dus was IJmuiden de gelukkige voor de 1-0.

Ondanks vele spannende duels bleef het hierbij en ging men met deze stand richting de kleedkamers.

Ook in de tweede helft leek het een leuke sportieve strijd tussen twee fanatieke teams. Zo beleefden wij het langs de lijn in ieder geval. Helaas beleefde de scheidsrechter dat anders. Eén van de jongens van Foresters kreeg geel en vlot daarna volgde rood voor de Foresters trainer en later in de discussie die volgde ook rood voor de gast-grensrechter. Ik ga niet speculeren of oordelen over wat er gezegd kan zijn maar het verbaasde alle supporters, zowel uit als thuis.

De wedstrijd werd gestaakt maar na goed overleg tussen alle partijen werd in de bestuurskamer besloten dat de wedstrijd toch uitgespeeld mocht worden. Tot ieders opluchting. Met een andere scheids en een andere gast-grensrechter werd de strijd hervat.

Al vlot zette de Foresters de frustratie over het gebeurde om in 2 treffers waardoor IJmuiden ineens tegen een achterstand aan keek.  Gelukkig kregen zij weer vlot grip op de strijd en uit een corner (van wie is mij ontglipt, sorry) scoorde Mason de 2-2.

Niet veel later trok IJmuiden de voorsprong weer naar zich toe met een derde doelpunt via de voet van Thom. De wedstrijd liep natuurlijk enorm uit en keeper Viggo moest invallen op een andere locatie. Enzo toonde zich bereid de honneurs onder de lat waar te nemen en met een mooie redding voorkwam hij een gelijkspel.

Een bijzondere wedstrijd met een goede afloop. Op naar de laatste bekerwedstrijd, ook thuis, tegen Limmen ⚽️!

JO14-1