Vletterlieden met een gouden randje.

23 april 6:00  Verslag van het 43e Vletterliedentoernooi in de IJmuider Courant van 23 april 2024meer »

67x gelezen

VSV JO15-1 - V.V. IJmuiden JO15-1 (2-2)

20 april 11:30   De JO15-1 verzamelde zich halverwege de ochtend op de sportvelden van VSV voor de derby van deze seizoenshelft. Onderlinge wedstrijden zijn nooit saai want de jongens kennen elkaar allemaal (rechtsstreeks/via school/viavia) en zijn doorgaans erg aan elkaar gewaagd. Dat beloofd een 'straffe pot'! Wat personele dag-feitjes: Fabien was toe aan zijn rentree terwijl Daan juist vandaag geblesseerd langs de kant stond. En invallers Rens, Jasper, Liam en Finn stonden het team bij zodat er genoeg te wisselen viel. Dank daarvoor heren! Het publiek zocht vlak voor de aftrap beschutting want onder een schijnheilig zonnetje werd je uit je sokken geblazen door de wind. Gevoelstemperatuur 'winter'... Afijn, VSV - IJmuiden trapte af met de wind tegen voor de bezoekers. Letterlijk gelukkig want voetballend wisten onze jongens direct al lekker aanvallend te spelen. De druk stond erop bij VSV en dat verraste hen. IJmuiden kwam een aantal keren mooi in positie om te scoren maar de VSV keeper verdedigde zijn doel bekwaam en met passie. Een aantal malen lukte het VSV om door te stomen op de helft van IJmuiden maar de verdediging aan onze kant stond ook stevig in hun kicksen en ook wij beschikken over een goede keeper. Lang bleven de nullen dan ook staan. Tot VSV dat ene moment wist te verrassen en de 1-0 scoorde. Balen maar niets op af te dingen. Tijd voor onze mannen om zich tijdens de rust te herpakken en de draad weer sterk op te pakken. En zo geschiedde. IJmuiden deed wat het moest doen en wist kort na rust via een schot van Mason de stand weer gelijk te trekken. Hier en daar kwam er wat testosteron naar boven, en soms floepte dat er verbaal uit....aan beide zijden. Onze aanvoerder en de scheidsrechter waren het meermaals oneens maar ook aan VSV zijde was er soms frustratie. Toch heeft het weinig nut om de scheidsrechter de schuld te geven. Het lukte VSV eerst om hun dadendrang weer om te zetten in een voorsprong en dus moest IJmuiden opnieuw in de achtervolging. Dat deden ze met passie en werklust maar kon soms efficiënter als men elkaar meer in de korte lijnen zou vinden. Meerdere schoten op doel werden gekeerd, een schot trof de paal en anderen gingen rakelings naast. Tot die ene bal van Mats. Deze leek af te zwaaien, de keeper leek eraan te zitten maar greep mis en de bal rolde rustig het net in. De gewenste gelijkmaker! Het lag weer open.... De gemoederen liepen weer wat op en hier en daar leverde dat vrije trappen op. Maar toen.... De scheidsrechter floot voor iets wat hij beoordeelde als een fout van één van onze spelers. Daar ontstond een wat verhitte discussie omdat daaraan vooraf een overtreding van VSV ging (volgens de aangesproken speler). En terwijl de scheids in discussie ging met de betrokken spelers stormde één van de op het oog niet direct betrokken VSV-ers op een speler van ons af en sloeg hem met een rechtse directe tegen het gras. HUH?? Binnen een seconde sloeg de vlam in de pan. Boze coaches aan onze kant, boze vader aan de overzijde en even leek deze nog op de vuist te gaan met onze coach(es). Gelukkig bleef het bij wat duwen en wisten de overige ouders en kinderen de boel te sussen maar de scheidsrechter keek minstens zo verbaasd als wij. Wat was hier nu ineens gebeurd? Jeugdvoetbal toch? Geen MMA, kooigevecht of rugby, toch?? De scheidsrechter maande de ploegen apart naar de kleedkamer maar de meeste jongens gaven elkaar toch gewoon de hand. Wedstrijd voortijdig afgefloten, verdorie. Beiden hadden het gevoel nog te kunnen winnen en wilden liefst nog hervatten. Geen optie uiteraard na deze explosie. Heel erg jammer maar gelukkig lieten de meeste spelers (van beide teams) elkaar weten lekker gespeeld te hebben en hiervan te balen. Hopelijk wordt er lering getrokken uit het voorval en kunnen we volgende keer weer sportief de strijd aangaan. Op welke grasmat ook. Fijn weekend allemaal ⚽️ PS met onze speler gaat het weer goed gelukkig 🍀meer »

59x gelezen

Corps van Vletterlieden v.o.f. presents: 43e Vletterliedentoernooi

18 april 8:00  Op vrijdag 19 april 2024 wordt op Sportpark Schoonenberg op de velden van V.V. IJmuiden het 43e C.V.V. Vletterliedentoernooi gehouden. Inloop: 10:30 uur Aanvang 1e speelronde: 11:00 uur Lokatie: Sportpark Schoonenberg, Tolsduinerlaan 8, 1981 EG Velsen-Zuid.meer »

519x gelezen

Dringende oproep voor zaterdag 20 april 2024!

17 april 20:00  Voor zaterdag 20 april 2024 zijn wij dringend op zoek naar vrijwilligers die ons barpersoneel in de kantine in de ochtend kan helpen! Wij zijn anders in het uiterste geval genoodzaakt om de kantine in de ochtend te sluiten.meer »

204x gelezen

Excelsior speler Couhaib Driouech geeft training aan gepromoveerde V.V. IJmuiden JO12-2.

17 april 20:00  "Jongens, hebben we een beetje zin in dit seizoen?" Er komt met enige vertraging een geluidje terug uit de groep en de trainers Jamal Driouech en Martin Sweijen van V.V. IJmuiden JO12-2 horen een gezapig "Ja". De meeste kids zijn met hun hoofd nog bij het strand of de lange zomervakantie. meer »

533x gelezen

𝗗𝗘 𝗔𝗝𝗔𝗫 𝗖𝗟𝗜𝗡𝗜𝗖 𝗞𝗢𝗠𝗧 𝗦𝗧𝗘𝗘𝗗𝗦 𝗗𝗜𝗖𝗛𝗧𝗘𝗥𝗕𝗜𝗝!

17 april 18:15  Nog maar twee weken wachten en dan begint de Ajax Clinic bij VV IJmuiden! meer »

136x gelezen

Ga naar archief