V.V. IJmuiden VR1 - F.C. Haarlem-Kennemerland VR1 4-0 (rust 2-0)

7 november 2022 18:00

René van der Plas - www.vvijmuiden.nl © 06-11-2022

6e speelronde 4e klasse 0305 Najaar, district West I

IJmuiden_VR_-_F.C._Haarlem-Kennemerland_VR1_4-0.jpg

Op zaterdag 5 november 2022 stond de 6e speelronde op het programma. Vorig weekend werd enigszins teleleurstellend gelijkgespeeld tegen DSOV in Vijfhuizen. Het werd vorig weekend 1-1. Daarentegen werd de doordeweekse inhaalwedstrijd tegen DSS / Onze Gezellen Combinate VR5 met 4-0 gewonnen in een regenachtige wedstrijd. Die wedstrijd werd gespeeld op donderdagavond om 20:00 uur en de training werd hiervoor door trainers Wietze de Jong en Martijn Gunneman opgeofferd  Door de 4-0 overwinning blijven de meiden in het spoor van het sterke SVA Spartaan VR1, maar onze meiden doen qua spel en inzet beslist niet onder voor de koploper.

Om 12:00 uur floot scheidsrechter Chris Pruiksma af voor de wedstrijd V.V. IJmuiden - F.C. Haarlem-Kennemerland VR1. Coach Henk Roessink moest rechtsbuiten Tirza Bouwmeester missen vanwege een enkelblessure, die zij had opgelopen in de doordeweekse match tegen de combinatie DSS / Onze Gezellen.

Al direct gaf V.V.IJmuiden VR1 aan dat de punten deze zaterdag toch echt op Sportpark Schoonenberg zouden blijven en dat de punten beslist niet cadeau gedaan zouden worden aan de meiden uit Haarlem-Noord. In de 7e minuut was het Melissa Roessink die de 1-0 op het wedstrijdformulier zette. Kort daarna was er een uitstekende aanval van Haarlem-Kennemerland en het leek een doelpunt, maar de uitstekend leidende arbiter Chris Pruiksma keurde de goal af. Kort daarna was er wederom een goede aanval van de Haarlemsen en met een uitstekende redding voorkwam keeper Danique Laarman een doelpunt. Hierna was het toch V.V. IJmuiden dat uit de druk van Haarlem-Kennemerland voetbalde en de 2-0 stond halverwege de 1e helft dan ook op het scorebord. Melissa Roessink tekende haar 2e treffer aan na een assist van Rowen Wijdogen. Danique Laarman behield de nul en onder aanvoering van Merel Haasnoot stond de verdediging wederom als een blok. Trainer Wietze de Jong zag de wedstrijd tevreden aan en hij zag dat de de uren, die hij en Martijn Gunneman op de donderdag qua trainingsarbeid in deze groep gooien, er echt uitkomen. Het team speelt erg lekker en zal waarschijnlijk als het zo doorgaat in de top drie eindigen.

Henk Roessink had een grote groep tot zijn beschikking en kon continu zijn spelers rouleren. Dit was gezien de intensiteit van de wedstrijd wel lekker, want de wedstrijd ging continu heen en weer en vroeg veel van de conditie van de meiden.

In de 2e helft was het direct Lisa Stevens die 2 keer scoorde. De eerste keer op aangeven van Melissa Roessink en de 2e keer op aangeven van Tamar van Zelm. De score in de 2e helft had beslist hoger kunnen en moeten uitvallen, want de meiden uit IJmuiden hadden legio kansen. De 2e helft stond Jet Kapteijn op doel en ook zij deed hetzelfde wat Danique Laarman deed in de 1e helft. Ook Jet Kapteijn hield haar goal schoon. Haarlem-Kennemerland heeft beslist geen slechte ploeg, maar de Haarlemse meiden missen een echte afmaker.

De volgende spelers stonden op het wedstrijdformulier:
  • Danique Laarman
  • Sterre van de Sluijs
  • Merel Haasnoot
  • Jet Kapteijn
  • Isabella Wichmann
  • Christina Remkes
  • Nicole v.d. Akker
  • Sam Buijs
  • Tamar van Zelm
  • Lieke Best
  • Sophie de Heer
  • Nuraja Aland
  • Mayra Balm
  • Melissa Roessink
  • Fleur de Koning
  • Rowen Wijdogen
  • Lisa Stevens

Op zaterdag 12 november 2022 staat de derby tegen SVIJ VR1 op het programma. De wedstrijd in de 7e speelronde begint om 14:30 uur en de lokatie is Sportpark Zeewijk, Groot Helmduin 28, 1974 LT IJmuiden.
Bron: https://www.vvijmuiden.nl/1/215/vv-ijmuiden-vr1---fc-haarlem-kennemerland-vr1--4-0-rust-2-0/

#vvijmuidenVR1