SV Hoofddorp JO14-4 - VV IJmuiden JO14-1 (2 - 8)

11 december 2022 13:45

Dunja van Banning

Zaterdag 10 december. Dat betekende alweer de laatste speelronde voor de winterstop. En winters was het zeker....koud🥶, grijs en mistig. Zeer zeer mistig. We moesten ongeveer op de tast naar Hoofddorp.
Zonder de geblesseerde Yassin en zieke Viggo helaas. Beterschap heren! Enzo nam de honneurs onder de lat waar en de trainers vonden in Mika en Damian goede invallers.

We speelden pas om 14.30 en het voelde alsof het al begon te schemeren toen er werd afgetrapt. De thuisploeg schoot uit de startblokken en IJmuiden moest direct vol in de verdediging. Dat verliep niet geheel vlekkeloos en resulteerde in de 1-0 door een eigen doelpunt. Gelukkig stapten de jongens goed en vlot over de 'fout' heen en reorganiseerden zich direct. Al vlot stond Daan vrij, ontving de bal en gaf een goede voorzet op Mason. Die schoot hem vol overgave het net in. Top, zo zien we het graag!

IJmuiden geloofde nu in zichzelf en liet zich gelden. De verdediging liet zich nauwelijks meer verrassen. Een prachtige solo actie van Mika leidde na het passeren van meerdere tegenstanders naar de tweede treffer. Prachtig gedaan.

Daan liet al snel weten weer vrij te staan en zette de score op 1-3 met een heerlijk schot.

Hoofddorp deed met een fraaie lob iets terug en verkleinde de achterstand tot 2-3. Helaas voor hen maakte een verdediger kort voor rust hands in het strafschopgebied en ging de bal op de stip. Mason had de eer om zijn ploeg op 2-4 te zetten en hij verzaakte niet. Wat een vermakelijke pot zover.

De kantine kon de drukte in de rust nauwelijks aan en tegen de tijd dat alle koffie en choco ontvangen was spoedden we ons terug richting grasmat. Met een klein groepje supporters dit keer. Ongewoon voor ons. Maar evengoed heel gezellig.

De mannen hadden hun scherpte behouden en het duurde niet lang voordat Thom (dacht ik...) de assist op Mason gaf waarmee Mason een hattrick scoorde. Kort daarna gevolgd door heerlijk en goed samenspel van Damian en Thom met een zuivere assist die leidde tot de vierde treffer van Mason, de 2-6 op het scorebord. Wat een leuk voetbal!!

Waar ik eerder in verslagen schreef dat het soms ontbreekt aan communicatie viel vandaag alles wel op z'n plek. En dat betaalde zich uit. Want IJmuiden was nog niet verzadigd. Slordigheid ligt op de loer met zo'n voorsprong maar gelukkig hield men elkaar scherp. Een ongelukkige overtreding op Jakub betekende einde wedstrijd voor hem. Met een noppen-afdruk in z'n kuit ging hij vast onder de douche. Zonder verdere wisselspelers hervatte het team de strijd. Een goede lange pass van Damian op Mason leidde tot de 2-7 en zo'n zelfde mooie assist op Thom tot de 2-8. Tevens de eindstand. Wat is er hard gewerkt vandaag. Er stond echt een team. Hou dat vast heren. Een compliment aan de trainers/coaches. En dank je wel invallers.

Even geen wedstrijden nu, op het zaalvoetbaltoernooi van de club na. Graag weer tot ziens langs de lijn in januari....volgend jaar🎄🎆⚽️.
Hele fijne feestdagen alvast allemaal!
Bron: https://www.facebook.com/groups/107399713062893

#JO14 #JO14-1