V.V. IJmuiden JO14-1- Haarlem Kennemerland JO14-2 (4-3)

10 maart 2023 16:15

Dunja van Bannink

Opnieuw treffen we een sterke, maar vaak ook gelijkwaardige, tegenstander. Op de woensdagavond want de gastploeg kon geen team op de been krijgen op de geplande speeldag in de krokusvakantie. Op het prachtig nieuwe kunstgrasveld trad de JO14-1 aan met enkele (tijdelijke) wijzigingen. Teamlid Yassin is na de eerste seizoenshelft gestopt omdat de reisafstand na zijn verhuizing niet meer praktisch was. Jammer, maar het ga je goed, Yassin.

Nieuw (of eigenlijk terug) in ons team is Jazz, welkom terug op Schoonenberg. Daantje kampt nog met een blessure en Jakub was ziek. Beterschap beiden . Voor hen in de plaats speelden Roan, Damian en Rens een keer mee. En daarnaast waren er vele andere jonge spelers van IJmuiden langs de lijn om hun vrienden van de thuisploeg aan te moedigen. Mooi om te zien!

De laatste ontmoeting in Haarlem mondde uit in een teleurstelling voor ons dus het was tijd om nieuwe herinneringen te maken. Haarlem bleek opnieuw een taaie ploeg met hun steady keeper Lucy. Na twee mislukte doelpogingen van hen waarbij één keer de paal geraakt werd was het bij de derde poging toch raak en nam Haarlem het voortouw. Het bleek prima brandstof voor hen want al vlot stond de teller op 0-3. IJmuiden kreeg slecht vat op hun spel en zag pas laat dat veel van hun acties vanuit het middenveld over de linker flank weggestuurd werden. De snelle linksbuiten benutte dat slim.

Een corner van Damian vanaf de linkerkant bracht weer lucht nadat deze door Haarlem zelf prachtig werd binnen gekopt. Sneu voor de maker maar het bleek voor de thuisploeg het kantelpunt.

Na een korte rust stond er een zelfverzekerder IJmuiden. En een prachtig afstandschot van Roan vloog langs de keeper en zorgde voor de gewenste aansluiting en hoop. Nog maar één goal verwijderd van gelijkspel. Na hard werken op de helft van Haarlem was het de voet van Thom die de gelijkmaker scoorde. Het gejuich zwol aan en de hele fanschare had er weer vertrouwen in. Het winnende punt viel gelukkig aan onze kant via een treffer van Damian.

Goed herpakt jongens. Zo zie je maar weer. De wedstrijd is pas voorbij na het laatste fluitsignaal. De JO14-1 siert op dit moment de eerste plaats op de ranglijst met negen punten uit drie wedstrijden en speelt zaterdag vroeg uit tegen DSS.

#JO14-1