V.V. IJmuiden JO14-1- RCH JO14-1 (3-2)

21 april 2023 23:45

Dunja van Banning

Na vier keer op rij verlies was het de hoogste tijd voor wat 'scheepsrecht'. De koe moest bij de horens gevat worden op de groene weide van Sportpark Schoonenberg. Racing Club Heemstede was te gast.

Het begon redelijk veelbelovend voor IJmuiden met een mooie eerste treffer op naam van Mason. De 2-0 was met wat hulp. Daan gaf een mooie assist maar bij het uitverdedigen raakte een verdediger van RCH de bal verkeerd en scoorde zo onbedoeld. Altijd sneu voor de maker maar ja, hij telt voor ons.

Nadat ik met een vader met goed voetbalinzicht vaststelde dat het nog ontbrak aan strakke passes verraste een drietal ons. Een strakke pass van Mats uit de achterste linie op Mason links voor, werd door Mason ook strak voorgegeven op Thom (rechts voor het goal), die het punt hard afrondde. Yes!

Een wat al te fanatieke ingreep/sliding van een RCH verdediger op Enzo, net buiten de 16 meter, leidde tot een gele kaart voor hem en een vrije trap voor Enzo. Helaas ging de bal nèt over.

RCH kreeg wel meer grip op de wedstrijd. Helemaal toen ze uit een penalty (na een overtreding van onze achterhoede binnen de 16 meter) de 3-1 raak schoten. Met overtuiging, knap gedaan.

Een tweede penalty, waarvan de reden ons volledig ontgaan is, leverde een speler aan onze kant na licht commentaar (volgens de scheidsrechter) ook een gele kaart op. De 3-2 kwam daarom zeer slecht uit. De laatste minuten hingen erom en het was dan ook billenknijpen langs de lijn.

Deze keer was het geluk echter toch weer een keer aan onze zijde. De drie punten bleven verdiend op Schoonenberg.

342214627_1302867290265533_4827429946483250718_n.jpg

Zaterdag de 22e gaat de 014-1 op bezoek in Zandvoort. Eens kijken of daar ook punten gehaald kunnen worden. Copy Max 🏎🏁
Bron: Facebook

#JO14-1 RCH